5 Mayıs 2011 Perşembe

Yurtdışı Eğitim Nedir?

Yurtdışı Eğitim Nedir? Yurtdışı Eğitimi 'Yurtdışında Eğitim' Üzerine

http://www.eduvizyon.com


Yurtdışı eğitim, dil eğitimi, üniversite eğitimi, yükseklisans eğitimi, mesleki ve kariyer eğitimi gibi temel başlıklar altında gruplandırılabilir.

Yurtdışı Eğitim, genellikle az gelişmiş ya da gelişmekte olan ülkelerden gelişmiş ülkelere yönelen bir öğrenci akımı olarak algılansa da, aslında kendi vatandaşı bulunulan topraklar dışında, dini, dili, kültürü farklı yabancı bir ülkede eğitim almaktır.

Türkiye'deki öğrencilerin Yurt dışı Eğitim konusundaki genel eğilimi Amerika ya da Almanya'da eğitim almak olarak belirmiştir. Yurtdışında eğitim almak isteyen öğrencilere, gidilecek ülke konsololuklarında öğrenci vizesi verilerek, o ülkede belirli bir süre,ülkenin haklarından sınırlı olarak yararlanma hakkı tanınmaktadır. Ancak Türkiye'de öğrenim gören yabancı öğrenci de vardır. Bunların çoğu Türki cumhuriyetlerden, Ermenistan'dan, İran'dan ya da Gürcistan'dan gelmedir.
Yurtdışı Eğitim, hem size akademik bir ortamda eğitim alma fırsatı verecek, hem de bulunduğunuz ülkenin kültürünü tanıma şansı bulacaksınız.
Yurtdışı Eğitim için hangi ülkeye giderseniz gidin, hangi yurtdışı eğitim programına katılırsanız katılın, yapmanız gereken en önemli şey çevrenizi ayrıntılı bir biçimde tanımaya çalışmak olmalıdır.

Yurtdışı Eğitim, amaçlarınıza ve beklentilerinize göre çeşitlilik göstermektedir.
En popüler Yurtdışı Eğitim seçeneklerini şöyle sıralayabiliriz;
-Yurtdışı Eğitim Dil Okulları
-Yurtdışı Eğitim Au-Pair
-Yurtdışı Eğitim Yaz Okulları
-Yurtdışı Eğitim Üniversiteye Hazırlık
-Yurtdışı Eğitim Üniversiteler
-Yurtdışı Eğitim Work and Travel

Yurtdışı Eğitim ‘in Önemi
Yurtdışı eğitim, herkesin en az bir kere tecrübe etmesi gereken bir deneyimdir. Ne tür bir yurtdışı eğitim programına katılmış olursanız olun, içinde bulunacağınız kültürden elde edeceğiniz kazanımlar, size en az yurtdışı eğitim programından elde edeceğiniz kazanımlar kadar fayda sağlayacaktır.
Zaten Yurtdışı Eğitim in en önemli özelliği, farklı kültür ve milletleri tanımak, onlarla iç içe yaşamaktır.

Yurtdışı Eğitim Seçerken

Yurtdışı Eğitim seçimi yaparken, göz önüne almamız gereken bir çok kritier vardır.Öncelikle, amaçlarımızı iyi tespit etmeli, ve bu amaçlara uygun bir yurtdışı eğitim programı araştırmalıyız.
Yurtdışı Eğitim için ayıracağımız bütçe de belirleyici olacaktır. Her yurtdışı eğitim programının farklı bütçelere hitap eden seçenekleri bulunmaktadır. Bu sebeple hiç bir seçeneği bütçe sebebiyle elememek, araştırmaya devam etmek gerekmektedir.
Yurtdışı Eğitim seçimi yaparken dikkat etmemiz gereken en önemli husus da, bir danışman firmadan yardım alıp almayacağımzıdır. Yurtdışı eğitim danışmanlık firmaları, ya çok cüzi bir ücret almaları ya da bazı hizmetlerden hiç ücret almamaları sebebiyle, başvurmamız gereken yerlerdir

http://www.eduvizyon.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder